29 stycznia 2016

Koperty z jabłkiem i cynamonem

Ostatnio chodzi za mną słodkie :/ Całymi dniami obmyślam co by tu dobrego zrobić, a potem zjeść po kryjomu, żeby mąż i córka nie widzieli :) Oczywiście żartuję, uwielbiam piec i gotować dla kogoś. Dodam, że moja córka nie kryje się kiedy coś jej nie smakuje. Ale serce mi mięknie jak pałaszuje ze smakiem zrobione przeze mnie smakołyki :)
Koperty robi się bardzo szybko więc jeśli masz ochotę na coś pysznego to serdecznie polecam :)




Składniki:
- 1 płat ciasta francuskiego
- 3-4 jabłka
- 2-3 łyżeczki cynamonu
- cukier drobny
- jajko
- 100 g czekolady (50 g gorzkiej i 50 g deserowej)
- 1-2 łyżki masła

Jabłka myjemy, obieramy i trzemy na tarce o drobnych oczkach. Jabłka przekładamy do garnka i w razie konieczności dodajemy cukier. Podduszamy co jakiś czas mieszając, aż jabłka puszczą sok, a ten odparuje. Następnie dodajemy 2 łyżeczki cynamonu. Mieszamy, chwilę dusimy i zestawiamy z ognia.
Płat ciasta francuskiego dzielimy na kwadraty. Na środek każdego nakładamy jabłka i składamy na kształt koperty. Wierzch smarujemy rozkłóconym jajkiem i posypujemy cynamonem. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni do zarumienienia ciasta (u mnie około 30 minut, przypominam, że mam piekarnik gazowy). Lekko ostudzamy i polewamy czekoladą rozpuszczoną z masłem.
Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz