13 marca 2016

Ciastka z żurawiną i muesli

Dzisiaj mam dla Was zdrową i zarazem pyszną przekąskę,  mianowicie ciasteczka z suszoną żurawiną i muesli. Jak dla mnie jedne z najlepszych zbożowych ciasteczek. Wcześniej robiłam podejście do bardziej "napakowanych" zbożowych ciasteczek i jak dla mnie były za mdłe. Może kiedyś jeszcze raz je upiekę, ale bardziej zmodyfikuję.
Te dzisiejsze cudeńka są bardzo kruche zaraz po upieczeniu i smakowicie cynamonowe :) Smakują nawet mojemu mężowi, który nie jest faworytem cynamonu, a moja córka zjadła 3 i mówiła, że są "doble". Tak więc ciastka upieczone, werdykt wydany, wystarczy tylko zrobić pyszną kawę i delektować się tym pięknym dniem :)
 
 
 
 
 
 
 
Składniki (na około 28 sztuk):
- 1 szklanka mąki pszennej + do podsypywania
- 1/4 szklanki cukru drobnego
- 1/2 szklanki suszonej żurawiny
- 1/2 szklanki muesli (z orzechami laskowymi)
- 125 g margaryny rozpuszczonej
- 1 jajko
- 3 łyżki mleka
- 1 opakowanie cukru waniliowego
- 1 płaska łyżeczka cynamonu
- 2 łyżki miodu
 
Margarynę rozpuścić i wystudzić. W tym czasie pokroić żurawinę na mniejsze kawałki. Muesli bez orzechów przesypać do torebki i za pomocą tłuczka zbić (stuknąć kilka razy, nie może powstać piasek). Orzechy pokroić.
Mąkę i proszek do pieczenia przesiać do miski. Dodać pozostałe składniki. Wyrobić ciasto tak, aby nie kleiło się do rąk. Jeśli potrzeba, podsypywać mąką. Ciasto uformować w wałek o średnicy 4-5 cm.* Za pomocą ostrego noża kroić na 1-1,5 cm paski. Uformować ala prostokąty i układać na blaszce do pieczenia. Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Ciastka piec około 20-25 minut. Najlepsze są zaraz po upieczeniu :)
*Można również rozwałkować ciasto na grubość 1cm i za pomocą foremek wykrawać różne kształty.
Smacznego!
 


 

 


 
 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz