07 listopada 2017

Tartaletki z kremem z masła orzechowego

Minęło sporo ponad rok odkąd ostatnio tu pisałam. Ale zaglądałam często ;) W moim życiu dużo się dzieje stąd ciągły brak czasu. Ale postaram się to zmienić, gdyż dochodzę do wniosku, że blog to świetne miejsce na "książkę z przepisami" :)

Z faktu iż zbliżają się Święta, zajrzałam na bloga, aby wygrzebać przepis na piernik staropolski i tym sposobem od niedzieli w mojej lodówce dojrzewa ciacho :) Nie ukrywam, że samo jego przygotowanie spowodowało to, iż miałam ochotę od razu wrzucić go do piekarnika i rozkoszować się tym smaczkiem :) Ale, należę do ludzi (w miarę) cierpliwych i poczekam do Świąt, będzie pyszniejszy :)

A dzisiaj wrzucam przepis na tartaletki z kremem z masła orzechowego. Mąż zakupił masełko i tak stało i czekało na lepsze czasy. Polecam do popołudniowej kawy :)

 
 
Składniki na 10-15 sztuk:

- 1 szklanka mąki pszennej + do podsypywania
- 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
- 1-2 łyżeczki kakao
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 2-3 łyżki jogurtu naturalnego
- 1 średnie jajko
- 2 łyżki drobnego cukru do wypieków*
- 1/2 kostki margaryny (125 g)
 
Mąki, proszek do pieczenia i kakao przesiać do miski. Dodać jogurt, jajko i pokrojoną w kostkę zimną margarynę. Zagnieść ciasto i wstawić na godzinę do lodówki. Po tym czasie ciasto rozwałkować na grubość około 0,5 cm, wykroić koła i wyłożyć nimi foremki do tartaletek (nasmarowane masłem i posypane mąką). Ciasto w foremkach nakłuć widelcem i wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Piec do zarumienienia się ciasteczek (u mnie około 20 minut, przed wyjęciem radzę sprawdzić czy ciasteczka się upiekły). Ostudzić w foremkach.

 
 
Krem z masła orzechowego:
- 5-6 łyżeczek masła orzechowego
- 250g serka mascarpone
- 1-2 łyżeczki cukru pudru*
- 2 łyżki masła
 

Masło przełożyć do miski i ubijać przez chwilę mikserem. Stopniowo dodawać serek mascarpone, a następnie masło orzechowe. Gdy składniki dobrze się połączą dodać cukier puder.
 
Dodatkowo:
- 40g orzechów laskowych



Po ostudzeniu tartaletek wyjąć je z foremek. Krem przełożyć do szprycy lub rękawa i wycisnąć na babeczki. Po wierzchu posypać posiekanymi orzechami laskowymi.
Smacznego!


 

 

 

 


1 komentarz: