23 listopada 2015

Sałatka gyros

Pierwszy raz sałatkę gyros jadłam u mojego siostrzeńca na chrzcinach. Bardzo mi posmakowała więc wypytałam o składniki, poszperałam w internecie i stworzyłam swoją ulubioną wersję :) I tak zajadamy się nią już od ponad 5 lat. Na wszelkich imprezach cieszy się niemałym powodzeniem, a wszystko za sprawą wyglądu oraz składników. Połączenie kurczaka ze świeżymi warzywami smakuje wyśmienicie.
 
 
 
Składniki:
- 1 podwójna pierś z kurczaka (ok. 600g)

- 2 średnie cebule (mogą być czerwone)
- 1 papryka czerwona
- 1 puszka kukurydzy
- 8 małych ogórków konserwowych
- kapusta pekińska
- przyprawa do gyrosa (ja użyłam przyprawy Prymat kebab-gyros)
- olej do smażenia
 
Sos czosnkowo-ketchupowy:
- 2 ząbki czosnku
- szczypta ziół prowansalskich
- 200 g jogurtu naturalnego
- 3-4 łyżki majonezu
- 2-3 łyżki ketchupu
 
Najpierw przygotować kurczaka. Można to zrobić dzień wcześniej. Wtedy mięsko całe przejdzie przyprawą. Pierś z kurczaka obrać, umyć i wysuszyć. Pokroić w kawałki i obsypać przyprawą do gyrosa. Odstawić do lodówki. Na drugi dzień kurczaka usmażyć na rozgrzanym oleju i odstawić do wystudzenia.
W tym czasie można zrobić sos. Ząbki czosnku obrać i przecisnąć przez praskę lub drobno posiekać. Przełożyć do naczynia, dodać zioła prowansalskie, jogurt, majonez i ketchup. Wszystko dobrze wymieszać i wstawić do lodówki.
Następnie można przygotować sobie warzywa. Kukurydzę odsączyć na sitku. Paprykę umyć, osuszyć i pokroić w kostkę. Cebulę i ogórki również pokroić w kostkę. Kapustę pekińską umyć i poszatkować. Ja zużyłam około 100 g kapusty  (tylko górna część z 1/2 główki).
Na spód naczynia wyłożyć kurczaka, a następnie warstwę cebuli i papryki. Polać wszystko sosem. Na sos ułożyć drugą porcję kurczaka, a następnie ogórki i kukurydze. Ponownie wszystko polać sosem. Na wierzch ułożyć kapustę pekińską. Przed podaniem schłodzić  w lodówce około 2-3 godzin.
Z podanych składników wyszły mi 2 miseczki o średnicy 17cm.
Smacznego!
 
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz